کربوهیدرات ها و پروتئین ها بزرگترین منبع انرژی هستند که نیازهای بدن را تامین می کنند بدن انسان برای حفظ سلامت باید یک درصد معین از این مواد را جذب کند.

 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز سایت BBc نوشت، اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که برای کم کردن وزن خود به باشگاه می روید بهتر است یک سری نکات مهمی را راجع به این موضوع بدانید.

بهتر این است که 2 ساعت قبل از تمرینات ورزشی و رفتن به باشگاه تغذیه کنید و خوراکی ها باید از کربوهیدرات های کم قند ، پروتئین بدون چربی، تشکیل شود تا سلامت قلب شما را تضمین  کند.

پروتئين نه تنها يك ماده مغذي بسيار ضروري براي بدن انسان است بلكه بعد از آب فراوان ترين ماده موجود در بدن را نيز تشكيل مي دهد به طوريكه 15% وزن بدن يك فرد را پروتئين ها تشكيل مي دهند. پروتئین ها مانند تخم مرغ، ماست، کشک، گوشت و ....

کربوهیدرات، باعث می شود شما انرژی بیشتری داشته باشید و طولانی تر و سخت تر کار کنید و به شما کمک می کنند چربی های بیشتری بسوزاند کربوهیترات ها مانند جو، نان، برنج قهوه ای، و سیب زمینی...

 

برای متعادل کردن کربوهیدرات ها و پروتئین این غذاها را امتحان کنید:

* آرد گندم، لوبیا، پنیر کم چرب
 
* یک کاسه آش جو، یک فنجان شیر کم چرب و یک موز
 
* یک کاسه سوپ لوبیا و سبزیجات
 

* بوقلمون، گوجه فرنگی، کاهو

 

 

2008

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه